Friday, February 21, 2014

manusia

Posted by Unknown at 8:18 AM


Untuk menjadi baik tak semudah apa yang kita sangkakan. tidak sesenang apa yang tertunjuk oleh pancaindera. Segalanya bermula dengan niat, namun ia harus dan menjadi kemestian disusuli istiqamah. Bukan sekadar biarkan niat itu berlalu pergi sekelip mata melalui corong dunia. Tidak semudah itu wahai diri. 


Sedarlah, di dunia ini hanya tempat persinggahan untuk mengumpul bekalan untuk di negeri yang kekal abadi. Bukan syurga yang menjamin apa-apa kebahagiaan untuk diri. Pinjaman yang Allah berikan bukan untuk diceroboh sesuka hati, TIDAK! Tapi kenapa tetap berkeras diri, kenapa tidak dihiraukan segala apa yang disuruh dan dilarangNya?


Hakikat,fitrah.. manusia ini sering melakukan kesalahan. Namun tidak pula segera bertaubat pada Sang Pencipta. Degil. itulah sifat manusia. Merasakan diri terlalu sempurna, merasakan diri terlalu hebat, sehinggakan terlupa apa sebenar tujuan makhluk yang bernama manusia ini diciptakan. Ingatlah, sedarlah manusia. bangkitlah dari mimpi mu.. Sedarilah dari lena yang panjang..


Pilihlah destinasi hidupmu wahai manusia..

0 comments:

Post a Comment

 

red velvet Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos